pátek 19. prosince 2008

Záhada zmizelé ponožky

Tento problém jistě zná každá vdaná žena a hlavně každý ženatý muž. Je ráno pospícháte do práce, do školy, na dovolenou. Šaháte do šuplíku pro prádlo, až doteď je všechno v naprostém pořádku. Jen do chvíle než začnete hledat ponožku. Zcela záměrně píši ponožku. Tu první najdete vždycky, ale najít druhou do páru se jeví jako nadlidský problém. Po několika minutách marného hledání se zoufalým výrazem v očích upřených na hodiny, neúprosně ukrajující čas, šaháte po jediném kompletním páru ponožek, který zbyl.Ano jsou to ty červené podkolenky s vyšitými soby. Jsou to přesně ty, po kterých jste tak "toužili", ovšem jen do té doby než se za babičkou zavřeli dveře. Ihned po té putují tyto ponožky na dno šuplíku.

Tento úvod by mohl být trochu zavádějící. Čtenář by si mohl myslet, že se tento článek bude týkat zákona schválnosti. Pravdou je, že se jedná o ponožky, zda naleznete i druhou do páru nezáleží na čase, který můžete obětovat hledání. Druhou nikdy nenajdete.
Tento problém není nijak nový, je znám již od dob vynálezu ponožek. Mnoho vědců se snažilo tuto záhadu vyřešit a jejich bádání přineslo několik teorií, vysvětlujících kam ponožka mizí. Tyto teorie je možné rozdělit do dvou skupin:
  1. Živočišné teorie
  2. Vesmírné teorie
Živočišné teorie
Tyto teorie vychází z předpokladu, že za ztráty ponožek je zodpovědný nějaký živý organismus. Nechvalně známým je například Ponožkožrout. Jedná se o tvora jehož jídelníček se skládá převážně z ponožek. Teorie o Ponožkožroutu je jistě lákavá, ovšem nevysvětluje proč se ztrácí vždy jen jedna ponožka.
Jiná teorie hovoří o tvoru známém pod jménem Zášupšák. Podle dostupných zdrojů se jedná o jistý druh skřítka, který z čiré zlomyslnosti škodí lidem. Jeho rozšíření nebylo nikdy prozkoumáno. Podle všeho však po celém světě existuje několik podruhů. V Německu je znám pod jménem "Saaschupschaak". V anglicky mluvících zemích se nazývá "Zachupchaker". Je dokonce znám poddruh pocházející z japonských ostrovů, tamní obyvatelé ho nazývají "Zašupi-to-doma-san". Podle dosavadních výzkumů se jedná o přímou linii pocházející z českých zemí.

Vesmírné teorie
Musím se přiznat, že je mi známa pouze jedna teorie. Tato teorie vychází z předpokladu soudržnosti páru ponožek. Kompletní pár ponožek má podle všeho velmi nízký téměř nulový potenciál. Se vzrůstající vzdáleností se energetický potenciál zvyšuje. To je způsobeno tím, že se
ponožky snaží dostat co nejbíže k sobě.


Z důvodu vysokého energetického potenciálu závislého na vzdálenosti jsou ponožky vyhledávány mimozemskými civilizacemi jako cenný zdroj energie. Zatím se nepodařilo zjistit jakým způsobem je energie získávána, avšak vědci tento problém stále zkoumají.

Pravda? Snad!
S problémem mizejících ponožek jsem se osobně setkal a tento problém mě velmi zaujal. Z toho důvodu jsem započal vlastní výzkum. Výsledky mých pozorování jsou velmi překvapivé. V průběhu pozorování jsem zjistil, že s každou zmizelou ponožkou se objeví nový hrnek. Z počátku vše vypadalo jako nešťastná náhoda. Po osmi měsících důkladného pozorování jsem objevil děsivou pravdu. S železnou pravidelností se v okamžiku zmizení ponožky objevil nový hrnek. Můžete tvrdit, že jeden nebo dva případy jsou pouze náhoda, a já s vámi budu souhlasit. Dvacet případů v průběhu osmi měsíců bych jako náhodu neoznačil.
Proces přeměny ponožky v hrnek mi prozatím zůstal utajen. Jako nejpravděpodobnější se mi jeví snaha mimozemských civilizací maskovat svoji záškodnickou činnost. Pokud je tento předpoklad správný, vypovídá o hlubokém přesvědčení mimozemšťanů o své nadřazenosti. Nejspíše předpokládají, že náš, pro ně podřadný druh, nepostřehne výměnu kus za kus. Na závěr chci jen upozornit na velmi podezřelý úkaz, který se mi podařilo zaznamenat. Podle všeho se jedná o maskovanou mimozemskou loď na lovu...

4 komentáře:

Dreamer řekl(a)...

"Zašupi-to-doma-san"? X-D

Z tohodle jsem málem umřel smíchy.
Já jsem pro vesmírnou teorii. A dle tvé rady začnu s pozorováním stavu hrnečků.

P.S. Nechápu, proč pořád tvrdíš, že ti nejde sloh.

Tatsume řekl(a)...

Já se přikláním k teoriím živočišným. V arichvech lze dohledat zmínky o tvoru známém jako mora čamuška (všeslovanské!), kteý sedá na věci a člověk je potom nevidí. Zkomolelina tohoto slova je potom "čárymuška", také známá jako zášupčík. Dámy a pánové, já nekecám, mám na to důkazy...

Alespoň už vim, proč mi mizej ponožky. A já bláhová myslela, že je žere pračka...

Anonymní řekl(a)...

Dost dobrej stuff :D asi taky začnu s pozorováním hrnků a ponožek :D

Anonymní řekl(a)...

Také se přidávám k pozorování hrnků, ale je fakt, že člověk si nemůže být dneska jistý vůbec ničím http://www.2ponozky.cz/zajimavosti/teorie/index.html